[Mars, kortfattet]

0

English version below.

  • Mesteparten av måneden har fløyet i en eneste virvelvind av prøver; etter et par uker på Folketeateret i februar flyttet vi til Brobekk, der Nasjonalteateret har verksteder, en diger prøvesal, og en fin kantine med hyggelige, serviceinnstilte ansatte. Vi ble værende der frem til 31. mars. Ettersom jeg har lettere for å konsentrere meg om lesing når jeg reiser, var det hyggelig for meg å kunne sitte og lese på t-banen frem og tilbake hver dag.
  • Mens vi holdt til i Brobekk, kom koreografen Hege Haagenrud innom for å hjelpe oss med noen av bevegelsesdelene våre, og gjorde dem bedre og skarpere.
  • Jeg dro på kino tre ganger denne måneden; først for å se Kong: Skull Island i 4DX med broren min. Det var sykt kult! Deretter så jeg Skjønnheten og Udyret med Thomas. Jeg falt pladask for denne versjonen, den tok pusten fra meg. Og selvfølgelig også fordi jeg er svak for musikalnumre. Den tredje filmen jeg så var Life med Remi, Jens og Katinka.
  • En artig ting skjedde da Thomas og jeg skulle se Skjønnheten og Udyret: Jeg stod og vasket hendene mine på dametoalettet da to venner av meg kom inn. (Hei, Ingvild og Mia!) Hyggelig overraskelse. Og jeg ble enda mer overrasket da døra til avlukket bak dem åpnet seg og ut kom enda en venn til! (Hei, Kim!) Jeg var litt overtrøtt, så dette fikk meg til å le godt. Da jeg gikk ut for å finne Thomas, fant jeg en fjerde venn. (Hei, Markus!) Og etter filmen… Jepp, en femte venn dukket opp. (Hei, Åge!)
  • Jeg så også et par forestillinger. Fifi von Tassel Presents: Viva Las Vegas på Elsker var hått og morsomt. Cabaret på Oslo Nye var mørk, burlesk og helt fantastisk! Jeg fikk lov til å låne manuset på forhånd og det bidro til at jeg fikk en enda bedre teateropplevelse. Den tredje forestillingen var Ghosts i Operaen. Det var en intens opplevelse å se denne på grunn av alle de brutale følelsene, lagene, oppbyggingen, og hvordan fortiden og nåtiden blandet seg inn i hverandre. I 2000 fikk norsklæreren min oss til å analysere Ibsens Gengangere, og jeg tror at denne oppgaven bidro mye til at forestillingen ble så emosjonell å se.
  • Jeg var på et par hyggelige dater som ikke bare gikk ut på å sitte på en kafé og finne på noe å prate om, men spille biljard og klatre i klatrevegger.
  • Jeg klarte å få til baklengs salto uten fysisk støtte!


  • Most of this month has been flying by in a whirlwind of rehearsals; after a few weeks at Folketeateret in February, we moved to Brobekk where the National Theatre has its workshops, a huge rehearsal studio, and a nice canteen with kind and service-minded employees. We stayed there until 31st of March. As I always concentrate better on reading when I’m travelling, it was lovely for me to get to sit and read on the metro to and fro each day.
  • While we were in the rehearsal studio in Brobekk, choreographer Hege Haagenrud came to help us with some of our movement routines, making them better and sharper.
  • I went to the cinema thrice this month; first, I went to see Kong: Skull Island in 4DX with my brother. It was wicked cool! Then I went to see Beauty and the Beast with Thomas. I fell in love with this version; it was breathtaking! And of course, also because I do have a weak spot for musical numbers. Lastly, I went to see Life with Remi, Jens, and Katinka.
  • A funny thing happened when Thomas and I went to see Beauty and the Beast: I was washing my hands in the ladies’ room when two friends of me came in. (Hello, Ingvild and Mia!) A pleasant surprise. And I was even more surprised when the locker behind one of them opened to reveal yet another friend! (Hello, Kim!) I was kind of overtired, and this made me laugh a bit. When I went out to join Thomas, I found friend number four! (Hello, Markus!) And after the movie… Yep, the fifth friend appeared. (Hello, Åge!)
  • I also got to see a couple of shows; Fifi von Tassel Presents: Viva Las Vegas at Elsker, which was smokin’ hot and funny. Cabaret at Oslo Nye, which was dark, burlesque, and absolutely brilliant! I was allowed to borrow the script for this show beforehand, and it made the experience even better. The third performance was Ghosts at the Norwegian Opera House. It was such an intense experience to see this one because of all the raw feelings, all the layers, the buildups, and how the past and present merged into each other. At school in 2000, my Norwegian teacher made us analyse Ibsen’s Ghosts, and I believe this assignment is why watching the performance felt so more emotional to me. (A belated thank-you to my teacher Charlotte!)
  • I was on a couple of dates where we didn’t sit at a café trying to find something to talk about. Instead, we played pool and went bouldring.
  • I managed to do backwards salto in my acrobatics class, without any physical support!